#: locale=cs ## Tour ### Description tour.description = Elektrárna Chvaletice ### Title tour.name = Elektrárna Chvaletice ## Skin ### Multiline Text HTMLText_0A51C1F8_0445_07F2_4185_BF5F3F81220C.html =
ELEKTRICKÁ
DOZORNA




Všechny důležité rozvodny bloků a společného neblokového zařízení jsou ovládány z elektrické dozorny. Zde je i terminál pro řízení výkonu bloků z dispečerského systému a pro automatickou regulaci napětí v uzlu Týnec přímým řízením množství dodávané jalové energie bloků.



HTMLText_811020B2_8F14_6ECB_418F_334CBB0F9BC4.html =
ODPRÁŠENÍ
zauhlování kotlů



V roce 2016 proběhla rekonstrukce vnitřního zauhlování. Výsledkem bylo snížení prašnosti.
HTMLText_9C10A5F8_8F0C_165C_41C0_CFA2FCF19D84.html =
SPALINY
do chladicích věží



Odsířené kouřové plyny jsou z absorbérů zavedeny do chladicích věží - v České republice byl tento inovativní způsob použit poprvé právě v Elektrárně Chvaletice. Tento způsob zajišťuje lepší rozptyl odsířených kouřových plynů do ovzduší než klasický vývod komínem. To potvrdilo i speciální měření pomocí vzducholodi se spektrometrem částic, které proběhlo v roce 2018.
HTMLText_9E00A7CC_8F34_124C_41C1_012FA859B706.html =
ABSORBÉR
odsíření



Absorbér má tvar válce o výšce 31,5 m a průměru 15,4 m. V absorbéru jsou vždy 4 sprchová patra a každé obsahuje 234 trysek. Tyto trysky pak stříkají vápencovou suspenzi, na kterou se vážou oxidy síry obsažené v kouřových plynech.
HTMLText_9FFF5095_8F33_EEDD_4193_03595DFCF73D.html =
ODLUČOVAČE
popílku



V elektrárně od roku 1978 pracují s účinností 99,6 % elektrostatické odlučovače popílku, vyrobené podle licence firmy Lurgi. Díky tomuto zařízení se podařilo výrazným způsobem snížit úlet tzv. tuhých emisí.
V roce 2020 proběhla na blocích 3,4 jejich rekonstrukce na látkové filtry, které jsou největší v České republice. Pro zachycování tuhých znečišťujících látek je na každém bloku instalováno 9 312 ks hadic, které tvoří plochu 31 189 m2.



HTMLText_CA268688_C780_CDC9_41E6_5698A58B8E7E.html =
VEDLEJŠÍ ENERGETICKÉ PRODUKTY
(VEP)


Elektrárna Chvaletice a.s. nabízí k prodeji plně certifikované vedlejší energetické produkty, které vznikají při výrobě elektrické energie, jimiž jsou:
- struska
- popílek
- energosádrovec
- stabilizát


Struska a popílek vznikají spalováním uhlí v granulačních dvoutahových kotlích. Původní systém hydraulické dopravy popelovin na složiště, nacházející se za areálem elektrárny, je od roku 1997 nahrazen zařízením na suchý odtah popela a strusky. Pro tento proces vznikla v elektrárně další technologická linka - tzv. míchací centrum, kde se vyrábí další produkt - stabilizát.


Popílek
Popílek je deklarován jako výrobek z elektrostatických odlučovačů kouřových plynů, vzniklých spalováním nízkosirnatého uhlí z vlastních dolů Severní energetické a.s. Odběr popílku je rozdělen do tří sekcí - v první sekci je odebráno cca 82 % celkové produkce popílku (popílek hrubý), v sekci druhé a třetí cca 18 % (popílek jemný).
Popílek lze využívat pro stavební účely:
- výroba směsných betonů a pórobetonu
- přísada do cementu
- pro násypy a zásypy při stavbě pozemních komunikací
Certifikovaný popílek v suché formě lze stáčet do železničních vozů RAJ nebo do autocisteren na plnících místech, kterými jsou mezisila popílků, nebo sila v prostorách míchacího centra.


Struska
Hlavní podíl strusky tvoří škvára z prvního tahu kotle. Horká struska se chladí ve vodní lázni a následně je drcena na částice o rozměru max. 3 x 3 cm. Takto drcená struska je dopravována žlabovými řetězovými dopravníky na centrální pásový dopravník a dále do zásobníků, umístěných na míchacím centru. Do prostoru žlabového řetězového dopravníku se přidává popílek z druhého tahu a popílek z Ljungströmů (ohřívák vzduchu). Tyto popílky jsou v suchém stavu, takže strusku částečně dosušují a snižují obsah nespálených zbytků ve výsledném materiálu. Celková vlhkost materiálu z expedice je cca 15 - 40 %.
Struska je skladována před dalším zpracováním v zásobnících o kapacitě 2 x 1000 t a je jí možné plnit pouze na nákladní auta se sklápěcími valníky. Výkon plnícího místa je max. 150 t/h.


Použití strusky:
- pro tvarování krajiny při rekultivačních pracích
- stavbu pozemních komunikací
- násypy, zásypy a obsypy inženýrských sítí
- jako zdrsňující posypový materiál
- jako doplňková složka při výrobě stavebních hmot



Energosádrovec
Energosádrovec je deklarovaný výrobek z procesu odsíření kouřových plynů, vzniklých spalováním uhlí z dolů Severní energetické a.s. pomocí mokré vápencové vypírky.
Vodní suspenze jemně mletého vápence o předepsané zrnitosti je v absorbérech protiproudně rozstřikována tryskami proti toku kouřových plynů. Reakcí jemných kapiček vápencové suspenze s oxidy síry vzniká siřičitan vápenatý (CaSO3), který později vháněným vzduchem oxiduje na suspenzi hydratovaného síranu vápenatého. Tato suspenze je zahuštěna pomocí hydrocyklonů a následně odvodněna na pásového vakuového filtru. Výsledný produkt – energosádrovec (CaSO4 . 2H2O) obsahuje max. 12% vlhkosti.


Energosádrovec se používá např. pro výrobu sádry nejčastěji ihned zapracované na sádrokartonové desky nebo jako přísada při výrobě cementu.
Je možné jej plnit dle požadavku zákazníka do železničních vozů nebo do nákladních aut se sklápěcím valníkem. Výkon plnícího zařízení je cca 150 t/h.


Stabilizát
Stabilizát je výrobek, který vzniká smícháním základních komponentů (elektrárenský popílek, vápno a voda) a doplňkových komponentů (energosádrovec, struska). Stabilizace této směsi probíhá vytvrdnutím zamíchaného vápna. Vyrábí se v míchacím centru Elektrárny Chvaletice, kde je možné provádět výrobu směsi dle požadavku zákazníka nebo elektrárny.


Možnosti využití stabilizátu
- tvarové úpravy a nepropustné překrytí odkaliště
- tvarování krajiny
- přechodová oblast mostních objektů
- podkladní vrstvy
- zásypy a obsypy inženýrských sítí


Stabilizát má pevně stanovené technologické podmínky zpracování:
- Pro zamíchání musí být vlhkost stabilizátu 17 – 27%. Materiál v čase tvrdne, vyvíjí hydratační teplo a klesá jeho vlhkost.
- Hutnící předpis se předepisuje na základě hutnící zkoušky. Tloušťka zhutněné vrstvy dle použitého zhutňovacího prostředku se pohybuje od 15 do 30 cm.
- K hutnění jsou vhodné hladké vibrační válce a pneumatické válce. Válec by měl mít stírací lištu.
- Doporučená doba pro zpracování je do 6 hod.
Výkon míchacího centra je max. 500t/h vyrobeného stabilizátu. Pro kvalitní namíchání směsi je dobré mít zaručen kontinuální provoz z důvodu dodržení dané receptury. Vyrobený stabilizát se neskladuje, ale z míchačů se přímo expeduje pásovou dopravu na rekultivaci krajiny, popř. na nákladní auta.
HTMLText_D0B081CF_C684_3B6B_41E2_FB230F0C017B.html =
Rekultivace



Rekultivací dochází k postupnému znovuobnovování krajiny narušené těžbou pyritu, a to pomocí stabilizátu. Rekultivace skládky se provádí etapovitě tak, aby došlo k postupnému začleňování jejích jednotlivých partií do krajiny. Postupuje z východní části, která je již dokončena a zrekultivována, na západní. Rekultivace skládky je rozdělena do 12 staveb ve třech etapách. Ve stavbě č. 8 je řešena přeložka Chvaletického potoka do původního koryta a realizace biocentra u dolního rybníčku. Dále je rekultivace rozdělena na technickou a biologickou.
HTMLText_D0D5CB3F_C684_EF26_41E7_9E3E7586BBA1.html =
Elektrárna Chvaletice



Společnost Elektrárna Chvaletice a.s., zajišťuje stabilní dodávky elektrické energie z domácích zdrojů (ČR). Je také jediným zdrojem elektrické energie v Pardubickém kraji, který má certifikaci na pro tzv. ostrovní provoz a „start ze tmy“ v případě blackoutu. Tvoří tedy nezastupitelnou součást energetické sítě v kraji v případě poruchy či narušení přenosové soustavy ČR.


Schopnost ostrovního provozu zvyšuje bezpečnost a spolehlivost zásobování energií zejména nemocnic, škol, úřadů a podniků při poruchách či výpadcích elektrizační soustavy. Právě na těchto lokálních zdrojích závisí napájení základní infrastruktury v oblasti postižené plošným výpadkem elektřiny. Elektrárna Chvaletice je třetí největší výrobce elektřiny v ČR s certifikací poskytování služeb pro přenosovou soustavu. Je zároveň jednou z nejmladším hnědouhelných elektráren v ČR, má za sebou rozsáhlou ekologizaci a před sebou dokončení modernizace, která prodlouží její životnost. Čtyři bloky vyrábějí elektřinu, která pokrývá základní spotřebu (24 hodin) i spotřebu ve špičkách (12 hodin) s dynamickým výkonem od 100 do 820 MW.


Výstavba Elektrárny Chvaletice


Koncem šedesátých let padlo rozhodnutí o vybudování nové hnědouhelné elektrárny, pro kterou byl vybrán pozemek Manganorudných a kyzových závodů Chvaletice končících svou činnost.
Výhody umístění elektrárny:
Velkou výhodou této lokality byl minimální zábor zemědělské půdy, neboť většina staveniště se nacházela na zdevastovaných plochách po těžbě pyritu. Pro ukládání odpadů byl využit prostor bývalého lomu.
Blízkost řeky Labe jako zdroje vody a dopravní cesty.
Možnost napojení na vlečku.
Zajištění práce pro pracovníky lomu po ukončení těžby.


Společně s elektrárnou byla dobudována Labská vodní cesta včetně přístavu ve Chvaleticích a překladiště v Lovosicích, s cílem dopravovat hnědé uhlí ze severních Čech do Chvaletic po vodě. Z ekonomických důvodů byla lodní doprava paliva v roce 1996 nahrazena dopravou železniční.


Harmonogram výstavby Elektrárny Chvaletice


Zahájení 1. etapy výstavby 1. 11. 1971
příprava území a stavba inženýrských sítí
Zahájení 2. etapy výstavby 1. 6. 1973
vlastní výstavba
Konec výstavby 31. 12. 1979


Uvedení bloků do zkušebního provozu
B1 23. 12. 1977
B2 12. 02. 1978
B3 27. 07. 1978
B4 13. 12. 1978
HTMLText_D283D841_C780_44B4_41C4_CBD27D7FB253.html =
KOTELNA



V kotelně jsou čtyři průtočné kotle PG 655 t/h – výrobce Vítkovice Ostrava. Parní kotel je řešen jako membránový, průtočný, dvoutahový s granulačním ohništěm s přímým foukáním uhelného prášku do spalovací komory. Na každém kotli je po obvodu spalovací komory instalováno 6 mlýnských okruhů s ventilátorovými mlýny. Je vybaven přihříváním páry, ekonomizérem, dvěma rotačními ohříváky vzduchu a dvěma třísekcovými elektrostatickými (K1 a K2) nebo látkovými (K3 a K4) odlučovači popílku. Zapálení uhlí a stabilizace spalovacího procesu se provádí olejovými hořáky, ve kterých je spalován těžký topný olej (mazut).


Tlakový celek kotle je tvořen:


- ekonomizérem umístěným na konci druhého tahu kotle
- výparníkem, který se skládá ze 128 trubek navinutých horizontálně po obvodu spalovací komory o rozměrech přibližně 12 x 14,4 m (provedení výparníků se na jednotlivých kotlích liší)
- čtyřdílným přehřívákem tvořeným stěnovým přehřívákem v prostoru šotů, mezitahu a zadního tahu, dále šotovými přehřívákovými deskami č. 1 a 2 a výstupním hadovým souproudým přehřívákem. Výstupní teplota páry je regulována třístupňovým vstřikováním napájecí vody.
- mezipřihřívákem páry, který je dvoudílný a zajišťuje přihřátí z 349 °C na jmenovitých 541 °C.


Doprava paliva je z uhelných zásobníků zajišťována kombinovaným podavačem paliva - redlerem a gumovým pasem přes sušící šachty (zde se dosušuje na cca 3 % vlhkost) do ventilátorových mlýnu MV 67.16, kde se mele na prášek. Průměrný výkon jednoho mlýna po celou periodu životnosti se pohybuje mezi 30 a 40 t/h dle vlastností mletého paliva. K najíždění kotle, stabilizaci hoření a řešení havarijních stavů slouží čtyři (K2, K3 a K4) nebo šest (K1) mazutových hořáků ovládaných dálkově.


Všechny kotle jsou vybaveny instalovanou technologií snižování emisí NOX pomocí postupného dávkování dohořívacího vzduchu nad topeniště a dále systémy pro dávkování močoviny do spalin.


Jmenovité parametry


Výkon kotle - 655 t/h
Tlak páry za přehřívákem - 17,0 MPa
Teplota přehřáté páry - 541°C
Tlak páry za přihřívákem - 3,85 MPa
Teplota přihřáté páry - 541°C
Teplota napájecí vody - 252°C


Účinnost


Při jmenovitém výkonu 655 t/h - 88,0 %
Při ekonomickém výkonu 541 t/h - 88,2 %
HTMLText_D40B6F59_C781_BB54_41C3_C76C140E975F.html =
KOMÍN



Komín Elektrárny Chvaletice je vysoký 300 m a uvádí se jako nejvyšší průmyslový komín v České republice. Vnější průměr u jeho paty je 29,4 m a vnější průměr v koruně je 9,58 m. Bylo na něj použito 9 619 m3 betonu a dle dobového tisku váží přes 33 tis. t. Díky jeho výšce, mohly být na jeho ochozy umístěny dvě budky pro kriticky ohroženého sokola stěhovavého, který se v areálu elektrárny vyskytuje.
HTMLText_D673C86D_C780_454F_41E2_3986278C78AC.html =
SKLÁDKA PALIVA
Skládkový stroj


Skládka paliva


Elektrárna Chvaletice disponuje největší projektovanou skládkou paliva (850 tis. t).



Skládkový stroj


Na skládce uhlí pracuje kombinovaný skládkový stroj ZNKk 20/40.1 od výrobce Vítkovice. Stroj váží 620 t a protizávaží má váhu 81,6 t. Skládkový stroj umožňuje zakládání paliva, příčný a podélný odběr paliva a přemisťování do libovolného místa skládky. Maximální dosah kolesa od osy kolejiště je 42,5 m. Kapacita zakládání paliva je 1500 t/h, kapacita nabírání paliva je 1175 – 1650 t/h.
HTMLText_D6BE669A_C783_CDD4_41CE_FCA94FBCD9A8.html =
ODSÍŘENÍ
Elektrárny Chvaletice



Odsíření bylo v Elektrárně Chvaletice vystavěno v letech 1995 – 1998 finsko-japonským konsorciem firem IVO, Itochu, Hitachi. Odsíření pracuje na principu mokré vápencové vypírky. Kouřové plyny z elektrostatických odlučovačů, na nichž dojde k odloučení popílku, jsou tlačeny kouřovými ventilátory kotlů přes dva kouřovody do dvou absorbérů. V absorbéru jsou kouřové plyny protiproudně sprchovány vápencovou suspenzí. Účinnost odsiřovací reakce v absorbéru převyšuje 95 %.
Každý z obou absorbérů má takovou kapacitu a je tak zapojen, že je schopen odsiřovat kouřové plyny z kterýchkoli dvou bloků, takže při opravách zbývajících dvou bloků je možno, v případě nutnosti, opravovat i jeden z absorbérů.


Odsířené kouřové plyny jsou z absorbérů zavedeny do chladících věží - v České republice byl tento způsob použit poprvé právě v Elektrárně Chvaletice. Tento způsob vyvedení odsířených kouřových plynů zajišťuje jejich lepší rozptyl do ovzduší než klasický vývod komínem. To potvrdilo i speciální měření pomocí vzducholodi se spektrometrem částic, které proběhlo v roce 2018.
HTMLText_DC8CE02F_C780_44CE_41E5_FEAF8F50D854.html =
ŘÍZENÍ BLOKŮ



Řízení bloků je prováděno z dvojblokových dozoren umístěných u bloku č. 1 a č. 4, kde jsou trvale přítomni 3 operátoři. Vlastní řízení celého technologického procesu a zařízení bloku je založené na moderní výpočetní technice. Na blocích 2, 3, 4 byla v letech 1995 – 2000 provedena rekonstrukce, kdy došlo k inovaci řídícího systému na bázi polovodičové techniky za nový řídící systém Foxboro I/A.


Ovládání a řízení technologického procesu provádí operátoři bloku prostřednictvím technologických schémat zobrazovaných na monitorech řídícího systému pomocí kurzoru známého z každého PC. V technologickém zařízení jsou čidla, která zajišťují potřebné informace o stavu technologie a vlastním výrobním procesu v reálném čase. Tyto fyzikální veličiny jsou přeměněny na elektrické signály a kabely přiváděny na svorky vstupních jednotek systému měření a řízení. Tyto veličiny jsou následně digitalizovány a přeneseny přes sběrnice do procesorových jednotek, ve kterých je prováděno jejich zpracování podle naprogramovaných regulačních rovnic a sekvenčních algoritmů.


Po zpracování je vyslána informace, která je na výstupních jednotkách přeměněna na elektrický signál. Signál je přes kabely přenesen na pohony, které vykonávají vlastní řízení procesu (např. přenastavení klapek). Operátoři mají možnost ovládat zařízení přes technologické obrazovky, kterých je přibližně 90. Vlastní systém zpracovává 8500 signálů včetně 2500 signálů z čidel. Systém zabezpečuje hlášení a záznam překročených mezí, eviduje veškeré zásahy operátora či změny v programech. Jednou z výhod je poměrně jednoduché provádění změn v programech a možná rozšiřitelnost o další komponenty řízení.




HTMLText_DD1D42EF_C781_C54E_41D0_1EBBC1942004.html =
ROZVODNY
a vedení výkonu



Napětí generátoru, které je na svorkách 15,75 kV, je přes komplet generátorového vypínače přivedeno na vývodový transformátor o výkonu 250 MVA a transformováno na 400 kV. Zde jsou vždy dva bloky připojeny do jedné 400 kV linky. Dvěma 400 kV linkami je výkon elektrárny přenášen do rozvodny Týnec.


Čtyřmi linkami 110 kV, dvěma z rozvodny Týnec a dvěma z rozvodny Opočínek, je napájena zdejší rozvodna 110 kV. Z ní je pomocí transformátorů 110/22 kV napájena měnírna Českých drah v blízkosti elektrárny a přes transformátory 110/6 kV hlavní společná rozvodna. Ta pokrývá spotřebu všech neblokových souborů a nevýrobních objektů ECH. Vlastní spotřeba jednotlivých bloků je napájena napětím 6kV, transformovaným z generátorového napětí 15,75 kV. Všechny důležité rozvodny bloků a společného neblokového zařízení jsou ovládány z elektrické dozorny. Zde je i terminál pro řízení výkonu bloků z dispečerského systému.
HTMLText_DDFE2147_CB6E_277A_41DF_650CFFC63A6B.html =
{{title}}
{{subtitle}}
HTMLText_DF2F518F_C780_47CD_41E8_7B6E71129CE7.html =
KONTEJNEROVÝ SYSTÉM
Innofreight



Nový kontejnerový systém dopravy a vykládky uhlí Innofreight nahradil v roce 2018 dosud používané železniční vozy včetně rotačního výklopníku. Posun vozů zajišťuje speciální elektrická lokomotiva, která je ovládána dálkově operátorem. Elektricky je napájena prostřednictvím kabelu, který je navinut na cívku uvnitř lokomotivy. Dle směru jízdy si jej navíjí nebo odvíjí. Kabel je pokládán vedle koleje.


Lokomotiva postupně dopravuje kontejnery na vykládací místo, kde je vykládací zařízení nabere na vidle, vyzvedne a vysype do násypky. Prázdný kontejner je vrácen zpět na vagón a lokomotiva celý vlak posune o jeden kontejner dále a celý proces se opakuje. Uhlí z násypky míří pásovými dopravníky buď přímo do kotelny, nebo na skládku.


Jednotlivé vozy se oproti původnímu systému dopravy paliva nemusí rozpojovat a zase spojovat. Nové soupravy Innofreight jsou složeny ze 14 vozů. Na každý vůz se vejdou čtyři kontejnery. Do každého kontejneru lze naložit 34 tun uhlí. Díky tomu je možné uceleným vlakem s kontejnery přepravit o více než 210 tun uhlí více než doposud používanými vlakovými soupravami.


Rozmrazovací tunel není nutný, neboť pokud uhlí přimrzne v kontejneru natolik, že se nevysype působením pouhé gravitace, vidle vykládacího stroje mohou s kontejnerem zatřást. Pokud by ani to nepomohlo, lze na kontejner přiložit speciální vibrátor.
HTMLText_DF417BCB_C780_5BB6_41DF_3736A16801EC.html =
STROJOVNA



Ve strojovně jsou umístěny čtyři parní třítělesové kondenzační turbíny s rovnotlakým lopatkováním a s osmi neregulovanými odběry páry pro ohřev kondenzátu a napájecí vody.


Vysokotlaká pára vstupuje do vysokotlakého tělesa (VT) turbogenerátoru (TG) přes dva rychlozávěrné a čtyři regulační ventily. Vysokotlaké těleso turbogenerátoru tvoří jedno akční kolo jako regulační stupeň a deset dalších akčních kol. Po předání části tepelné energie ve VT dílu TG je pára znovu přihřívána v kotli a vstupuje do střednětlakého dílu (ST) turbogenerátoru přes dva rychlozávěrné a dva záchytné (regulační) ventily.


ST díl TG tvoří 12 akčních kol. Z ST dílu je pára vedena do nízkotlakého dílu TG, který je tvořen 4 akčními koly v dvouproudém uspořádání s výstupem páry do kondenzátoru. Surový kondenzát je čerpán kondenzátními čerpadly 1. stupně ze sběrače kondenzátu na blokovou úpravnu kondenzátu (BÚK) přes letní chladiče. Na blokové úpravně kondenzátu dochází v náplavném filtru k odstranění mechanických nečistot, v ionexovém filtru jsou vázány rozpuštěné ionty chemických prvků a v pojistném filtru se zachytává příp. uniklá hmota z ionexového filtru.


Odtud je kondenzát veden na sání kondenzátních čerpadel 2. stupně, která zvyšují tlak na 2,5 MPa. Hlavní trasa kondenzátu je vedena do napájecí nádrže přes 5 stupňů nízkotlaké regenerace, kde se ohřívá z cca 42 °C na 144 °C. Teplota napájecí vody v nádrži je udržovaná klouzavě na hodnotě 165 °C. Dodávku vody do kotle zajišťuje napájecí stanice, která je tvořena dvěma elektronapáječkami (slouží k najíždění, odstavování a jako automatický záskok, každá 50 %) a jednou turbonapáječkou 7,5 MW, zajišťující 100% výkon při normálním provozu bloku.


Jmenovité parametry turbogenerátoru:
Výkon - 205 MW
Otáčky - 3000 ot/min
tlak VT - 16,8 MPa
teplota VT - 541°C
tlak ST - 4,24 MPa
teplota ST - 541°C
teplota chladící vody - 22°C


Turboalternátor


Turbíny pohánějí alternátory o výkonu 235 MVA a napětí 15,75 kV. Bloky ECH jsou vybaveny turboalternátory typu H 6688-2-VH 235 MVA. Turboalternátor má kombinované vodíkové a vodní chlazení s tím, že statorové vinutí je chlazeno kondenzátem a ostatní části stroje jsou chlazeny vodíkem.
### Tooltip IconButton_C8CF08DB_C61D_0C0E_41E2_6CDA19D4BC42.toolTip = Přiblížení obrazu IconButton_C8CF58DB_C61D_0C0E_41E4_91A9D715AB71.toolTip = Posun obrazu doprava IconButton_C8CF68DB_C61D_0C0E_41D3_1FD10DFA7565.toolTip = Posun obrazu dolů IconButton_C8F078DA_C61D_0C0E_41E2_DFA78FE69732.toolTip = Oddálení obrazu IconButton_C8F0A8DB_C61D_0C0E_41C4_8888E0DBB421.toolTip = Posun obrazu nahoru IconButton_C8F0E8DB_C61D_0C0E_41D2_B6A4A4D3B047.toolTip = Posun obrazu doleva IconButton_CAF95E12_DBBF_41B8_41B0_21F56B082227.toolTip = Otevře web stránku Tractebel IconButton_D49910A4_C1D8_DC75_4194_07CA12CE06C2.toolTip = Galerie náhledů IconButton_D49920A4_C1D8_DC75_41C1_E05E0796DF04.toolTip = Informace IconButton_D49970A4_C1D8_DC75_41DB_A5F3D97F6E2F.toolTip = Rozcestník IconButton_D49990A4_C1D8_DC75_41E0_F9D4E54300A6.toolTip = Otevře web stránku skupiny Sev.en ## Media ### Subtitle panorama_C1684B42_CC9B_A716_41D5_B1DB5CDB7693.subtitle = Spalovací komora kotle (uvnitř) panorama_C3E9FA6C_CC9E_6112_41E7_580AE517767A.subtitle = Absobér odsíření (uvnitř) - sprchové patro ze spodu a míchadla suspenze panorama_C3F624FE_CC9B_A2EF_41BC_75ED51BC115A.subtitle = Zauhlování kotlů - dopravníky paliva panorama_C5C23035_CC8A_E145_41B8_391F84F6535A.subtitle = Vstup spalin do chladicích věží panorama_C5D84DE1_CC8A_A2FD_41D8_F6483EF78F96.subtitle = Pohled z míchacího centra panorama_C62224F5_CC8A_62C5_41DE_4E32A762D57A.subtitle = Skládka paliva panorama_C70E0956_CC96_E3D2_41E1_E425C2E0651F.subtitle = Absobér odsíření (uvnitř) - sprchové patro shora a odlučovač kapek panorama_C70E279B_CC96_AF52_41CC_9A47BDA35DDD.subtitle = Kouřovody vyčištěných spalin z absorbéru odsíření panorama_C70E386B_CC95_A1F1_41E5_90C6D31614E8.subtitle = Vyvedení výkonu 400 kV a transformátory panorama_CA253DAB_DB5B_FC35_41E9_C7B85599D4E1.subtitle = Strojovna - turbíny a ohřev napájecí vody panorama_CB5CC8F7_DB79_E42C_41E9_F3636FAEB904.subtitle = Výstup z absorbéru odsíření panorama_D01BFB8C_DAC5_8575_41B3_7E9083F3E62F.subtitle = Transformátory 400 kV a rozvodna panorama_D035F7F0_DAC3_8CAD_41EA_62010BDDED71.subtitle = Vestavby uvnitř chladicí věže panorama_D06EEBDA_DAC5_849D_41E8_AEB19641220F.subtitle = Pneumatická doprava odloučeného popílku (při údržbě) panorama_D0729E0D_DAC4_FF77_41EA_D59D65FA766F.subtitle = Míchací centrum - příprava stabilizátu panorama_D0B5138D_DAC5_8577_41DA_8027C4E828C2.subtitle = Chladicí věže, kouřovody a budova čerpací stanice panorama_D0D8DD4B_DAC5_7DF3_41DF_FE09AFB38C0A.subtitle = Dopravníky paliva v přesypné věži panorama_D114E397_DAC5_8493_41DE_B014BA262B8A.subtitle = Sklad vodíku pro chlazení generátoru turbín panorama_D11E9958_DAC4_859C_41DD_726694933E39.subtitle = Vykládka paliva z železničních kontejnerů panorama_D1A89307_DAC3_8573_41E9_A3F4827273D2.subtitle = Mlýnice vápence, odvodnění sádrovce panorama_D1E1AC6C_DAC4_83B5_41E3_1B75300F0BCD.subtitle = Zauhlování kotlů - technologie odprášení panorama_D306D54C_DAC5_8DF5_41E7_714183B39666.subtitle = Kouřové ventilátory a odlučovače popílku panorama_D347D2FD_DAC4_8497_41E2_C138802F1250.subtitle = Potrubí chladicí vody pro turbíny panorama_D34952A7_DAC4_84B3_41EB_2D14CAC75087.subtitle = Stáčení mazutu a najížděcí kotelna panorama_D357A2EC_DAC4_84B5_41E1_3DEA8D642108.subtitle = Kotelna - dopravníky paliva panorama_D3673002_DAC7_836D_41E4_391DC8F84755.subtitle = Kotelna - mlýny paliva a výsypka kotle panorama_D3A1298E_DAC4_8572_41D8_4E269C459188.subtitle = Míchací centrum, chladicí věže a odsíření panorama_D3BEA4D0_DAC4_8CEE_41A3_6E78BB2B50B1.subtitle = Míchací centrum - příprava stabilizátu panorama_D3F24FCA_C603_0468_41E8_AB46481AE39D.subtitle = Vstupní budova panorama_D41B8BFA_DB5A_6416_41E1_61AAA7B4FA28.subtitle = Strojovna - náhradní rotor panorama_D566AFA0_DB47_FC36_41D4_018E8C3D68E3.subtitle = Strojovna - kondenzátor a stolice turbíny panorama_D5C44720_DB5A_2C34_41E9_051D9AF3C3CE.subtitle = Strojovna - uvnitř protihlukového krytu turbíny panorama_D5D142C1_DB4B_E47B_41DD_B12FB61F391A.subtitle = Stáčení a sklad reagentu DeNOx panorama_D6BC2F17_DB4E_3C05_41E0_D41DB0CADEEF.subtitle = Cirkulační čerpadla chladicí vody pro turbíny panorama_D7A7C593_DB4E_6C02_41EA_35D9FD57D871.subtitle = Cirkulační čerpadla u absorbéru v odsíření panorama_D7D6B402_DB83_41CA_41D2_E94F52EBE475.subtitle = Sklad energosádrovce, chladicí věže a odsíření - pohled ze sil míchacího centra ### Title album_D158E6F8_C167_E954_41B6_28C9275F0A06.label = Letecké fotky album_D158E6F8_C167_E954_41B6_28C9275F0A06_0.label = DSC_0728a album_D158E6F8_C167_E954_41B6_28C9275F0A06_1.label = chvaletice_009 album_D158E6F8_C167_E954_41B6_28C9275F0A06_4.label = chvaletice_015 album_D158E6F8_C167_E954_41B6_28C9275F0A06_7.label = chvaletice_027 album_D158E6F8_C167_E954_41B6_28C9275F0A06_8.label = chvaletice_030 album_D158E6F8_C167_E954_41B6_28C9275F0A06_9.label = chvaletice_032 map_CE232B9D_C5F6_4FCA_4195_F4C3BFC71CE4.label = Rozcestník panorama_C1684B42_CC9B_A716_41D5_B1DB5CDB7693.label = Kotel panorama_C3E9FA6C_CC9E_6112_41E7_580AE517767A.label = Absobér odsíření panorama_C3F624FE_CC9B_A2EF_41BC_75ED51BC115A.label = Dopravníky zauhlování panorama_C5C23035_CC8A_E145_41B8_391F84F6535A.label = Spaliny do věží panorama_C5D84DE1_CC8A_A2FD_41D8_F6483EF78F96.label = Rekultivace panorama_C62224F5_CC8A_62C5_41DE_4E32A762D57A.label = Skládka paliva panorama_C70E0956_CC96_E3D2_41E1_E425C2E0651F.label = Absobér odsíření panorama_C70E279B_CC96_AF52_41CC_9A47BDA35DDD.label = Kouřovody spalin panorama_C70E386B_CC95_A1F1_41E5_90C6D31614E8.label = Transformátory panorama_CA253DAB_DB5B_FC35_41E9_C7B85599D4E1.label = Strojovna panorama_CB5CC8F7_DB79_E42C_41E9_F3636FAEB904.label = Výstup z absorbéru panorama_D01BFB8C_DAC5_8575_41B3_7E9083F3E62F.label = Transformátory panorama_D035F7F0_DAC3_8CAD_41EA_62010BDDED71.label = Chladicí věž panorama_D041E5B4_DAC4_8C96_41E7_FF61C815BCD9.label = Absorbér odsíření panorama_D06EEBDA_DAC5_849D_41E8_AEB19641220F.label = Pneumatická doprava panorama_D0729E0D_DAC4_FF77_41EA_D59D65FA766F.label = Míchací centrum panorama_D0B0D546_DAC7_8DF4_41C2_88DF1E1C8F3C.label = Velín dvojbloku panorama_D0B5138D_DAC5_8577_41DA_8027C4E828C2.label = Věže, kouřovody panorama_D0D8DD4B_DAC5_7DF3_41DF_FE09AFB38C0A.label = Dopravníky paliva panorama_D10E5F0D_DAC4_9D76_41E5_CCF18A3EA647.label = Sklad energosádrovce panorama_D114E397_DAC5_8493_41DE_B014BA262B8A.label = Sklad vodíku panorama_D11E9958_DAC4_859C_41DD_726694933E39.label = Vykládka paliva panorama_D16F2664_DAC7_8FB5_41D6_D572F9EA4D07.label = Elektrická dozorna panorama_D18DFE47_DAC7_BFF4_41CE_4D7CF5AC5588.label = Elektrorozvodna panorama_D1A89307_DAC3_8573_41E9_A3F4827273D2.label = Odvodnění sárdovce panorama_D1E1AC6C_DAC4_83B5_41E3_1B75300F0BCD.label = Odprášení panorama_D306D54C_DAC5_8DF5_41E7_714183B39666.label = Odlučovače panorama_D347D2FD_DAC4_8497_41E2_C138802F1250.label = Chladicí voda panorama_D34952A7_DAC4_84B3_41EB_2D14CAC75087.label = Stáčení mazutu panorama_D357A2EC_DAC4_84B5_41E1_3DEA8D642108.label = Dopravníky kotelna panorama_D3673002_DAC7_836D_41E4_391DC8F84755.label = Mlýny kotelna panorama_D3A1298E_DAC4_8572_41D8_4E269C459188.label = Věže, odsíření, mích. panorama_D3BEA4D0_DAC4_8CEE_41A3_6E78BB2B50B1.label = Míchací centrum panorama_D3F24FCA_C603_0468_41E8_AB46481AE39D.label = Elektrárna Chvaletice panorama_D41B8BFA_DB5A_6416_41E1_61AAA7B4FA28.label = Náhradní rotor panorama_D566AFA0_DB47_FC36_41D4_018E8C3D68E3.label = Kondenzátor strojovna panorama_D5C44720_DB5A_2C34_41E9_051D9AF3C3CE.label = Turbína panorama_D5D142C1_DB4B_E47B_41DD_B12FB61F391A.label = Sklad reagentu panorama_D6BC2F17_DB4E_3C05_41E0_D41DB0CADEEF.label = Čerpadla chl. vody panorama_D7A7C593_DB4E_6C02_41EA_35D9FD57D871.label = Čerpadla v odsíření panorama_D7D6B402_DB83_41CA_41D2_E94F52EBE475.label = Sklad, odsíření, věže ## Hotspot ### Tooltip HotspotMapOverlayArea_C36B2B4A_DB85_47C2_41E4_1B94EF44F4D8.toolTip = Kotelna HotspotMapOverlayArea_C36FEC41_DB85_413F_41DC_F025C26E8935.toolTip = Rozvodna HotspotMapOverlayArea_C3F9C757_DB83_CFC2_41E6_BBDB3A7A8D63.toolTip = Strojovna HotspotMapOverlayArea_C618484E_DC7D_C1C5_41C5_5F7797D5454D.toolTip = Vykládka paliva HotspotMapOverlayArea_C7A5F967_DC85_C3FF_41E2_A30D4D956D5B.toolTip = Sklad reagentu HotspotMapOverlayArea_C8556AB4_C76F_48E9_4195_E7D1E6116AAF.toolTip = Odsíření HotspotMapOverlayArea_CA014BFE_C757_4859_41E5_234B04F8B5D1.toolTip = Chladící věž HotspotMapOverlayArea_D1C671AF_DC2A_C132_41C8_7FBE52F042B2.toolTip = Velín dvojbloku HotspotMapOverlayArea_D543B9EF_C77B_C878_41E8_057F4B28F504.toolTip = Skládka paliva HotspotMapOverlayArea_D7905C68_C76B_C879_41A9_C92CBE681991.toolTip = Míchací centrum HotspotMapOverlayArea_D7A591D2_C779_D8AB_41BE_AB818B356DBA.toolTip = Čerpadla chladící vody HotspotMapOverlayArea_DECD8ECC_C605_045A_41C8_530AF1776F1C.toolTip = Vstupní budova HotspotMapOverlayArea_FCF48CBD_DC6B_473A_41DD_90B3E4333E55.toolTip = Sklad vodíku HotspotPanoramaOverlayArea_C06F270A_DC56_C2EA_41D2_E15AC9CCB80F.toolTip = Chladící věž HotspotPanoramaOverlayArea_C0E0BA36_DC6A_C333_41DC_A508BD74B541.toolTip = Velín dvojbloku HotspotPanoramaOverlayArea_C276F525_DC6B_46D2_41CF_73F5D83504A9.toolTip = Kotelna HotspotPanoramaOverlayArea_C2BE6D73_DC82_C307_41E5_C66D869A806A.toolTip = Náhradní rotor HotspotPanoramaOverlayArea_C37DB6A9_DC86_C101_41E4_5B9C7F304828.toolTip = Turbína HotspotPanoramaOverlayArea_C4CEB0CF_DC55_3F68_41E0_122DC970FC26.toolTip = Absorbér odsíření HotspotPanoramaOverlayArea_C725730E_DC6A_C2EE_41E2_0536028687AF.toolTip = Strojovna HotspotPanoramaOverlayArea_C8401E8B_DC2B_43FC_41E2_1F0F2077AEF3.toolTip = Odvodnění sádrovce HotspotPanoramaOverlayArea_CAB999B7_DC5A_C125_41B3_8E20AA4917DE.toolTip = Spaliny do věží HotspotPanoramaOverlayArea_CB20C070_DC5D_DF21_41B5_32DDBA6D88CF.toolTip = Věže a kouřovody HotspotPanoramaOverlayArea_CB2D4A04_DC57_C2E9_41CA_03D1DA628602.toolTip = Věže a kouřovody HotspotPanoramaOverlayArea_CC2C9FD4_DFC7_AC3D_41D3_7D44764514F8.toolTip = Míchadla suspenze HotspotPanoramaOverlayArea_CD68DA49_DFC9_D429_41D3_CF05760D9E33.toolTip = Sprchové patro HotspotPanoramaOverlayArea_CE054699_DFC6_5C5A_41E2_8EA06F97A973.toolTip = Vstupní budova HotspotPanoramaOverlayArea_CE11C29E_DFCE_7426_41AB_8E742314639B.toolTip = Potrubí chladicí vody HotspotPanoramaOverlayArea_CE39ADAC_DFDA_6C7E_41BE_AC55DF36FF47.toolTip = Sklad vodíku HotspotPanoramaOverlayArea_D0D02C6F_DFC9_ACF5_41C7_740E9DE64D96.toolTip = Transformátory HotspotPanoramaOverlayArea_D4C0E27E_CB2E_250E_41E1_1139E5262F12.toolTip = Míchací centrum HotspotPanoramaOverlayArea_D4D78A97_CB27_E51D_41BE_B49274E47F27.toolTip = Pohled na odsíření, věže, míchací centrum HotspotPanoramaOverlayArea_D5075BBE_CBDD_DB0E_41DA_249DF510357D.toolTip = Chladicí věž HotspotPanoramaOverlayArea_D6340F82_CBDE_7BF7_41E6_5E22171482F9.toolTip = Sklad vápence HotspotPanoramaOverlayArea_D75478DA_CBDE_2516_41DB_B45160DA03CD.toolTip = Absorbér v odsíření HotspotPanoramaOverlayArea_D7AE603E_CBDA_650F_41D1_1AD8A21CFA3C.toolTip = Čerpadla v odsíření HotspotPanoramaOverlayArea_E2ADE7ED_CB2A_6B33_41E1_3BF26EB76909.toolTip = Čerpadla odsíření HotspotPanoramaOverlayArea_E81EE6AA_CB2A_2D31_41BF_977F712112AF.toolTip = Chladicí věž HotspotPanoramaOverlayArea_E9E5AD8F_CB26_DF0D_41D8_E34C2C451983.toolTip = Sklad vápence HotspotPanoramaOverlayArea_EA9DAC5E_CB2A_5D0E_41E0_CAAEF27DA614.toolTip = Absorbér odsíření HotspotPanoramaOverlayArea_EB1306D3_CB2E_2D16_41E0_225B103B8CEC.toolTip = Míchací centrum HotspotPanoramaOverlayArea_EB4CAF94_CB2E_5B12_41D2_719644DD990C.toolTip = Silo míchacího centra HotspotPanoramaOverlayArea_EB4D16C6_CB2A_ED7E_41D3_E4F1EF3D7942.toolTip = Čerpadla v odsíření HotspotPanoramaOverlayArea_EC5A1D68_CB2D_DF31_41D0_C1F0AEA9A2DD.toolTip = Absorbér odsíření HotspotPanoramaOverlayArea_F42CE26E_E04E_B41D_41E5_B0AF83D3CC04.toolTip = Odvodnění sádrovce HotspotPanoramaOverlayArea_F4D0DBEC_E04E_D41D_41E4_EC80E4E4948F.toolTip = Vstupní budova HotspotPanoramaOverlayArea_F6B69CF7_E049_AC0E_41E2_94F1D7C7BA70.toolTip = Výstup z absorbéru HotspotPanoramaOverlayArea_F72CE933_E05A_D416_4179_59A7B0CB7CB8.toolTip = Stáčení a sklad reagentu HotspotPanoramaOverlayArea_F777D07B_E046_5403_41C4_91003DF03B17.toolTip = Rekultivace HotspotPanoramaOverlayArea_F77E3A3B_E05A_B409_41E0_2CF7075D4B0B.toolTip = Kouřovody HotspotPanoramaOverlayArea_F7BF1CFD_E04A_6C15_41DC_BA82FD353664.toolTip = Pohled ze sila HotspotPanoramaOverlayArea_F80351B9_DC76_C139_41E6_8ED9E3E544C1.toolTip = Stáčení mazutu HotspotPanoramaOverlayArea_F8067F22_E07B_AC20_41DE_BA9A00BF087B.toolTip = Mlýny paliva v kotelně HotspotPanoramaOverlayArea_F86C1A67_DC7D_C34F_41B3_44D18B09BDA4.toolTip = Míchací centrum HotspotPanoramaOverlayArea_F94F3BE8_E0BB_D475_41E9_F351844FA772.toolTip = Dopravníky zauhlování HotspotPanoramaOverlayArea_F952C621_E0BE_7FF4_41E1_28ED49256ACF.toolTip = Odprášení HotspotPanoramaOverlayArea_FAA848FE_E07E_5422_41E9_0BE7A5CC81C6.toolTip = Spalovací komora kotle HotspotPanoramaOverlayArea_FC53F4BC_DC6F_4736_41E7_BAF653663E9A.toolTip = Transformátory HotspotPanoramaOverlayArea_FD3B2863_DC75_CF48_41B1_EB617BE0FCD5.toolTip = Vstupní budova HotspotPanoramaOverlayArea_FF1F9778_DC7F_C140_41B9_ABC304B6D04C.toolTip = Míchací centrum HotspotPanoramaOverlayArea_FF2F5705_DC7A_C2CD_41E5_C846F4DC9129.toolTip = Míchací centrum HotspotPanoramaOverlayArea_FF9C17CF_DC87_4F01_41DD_050546D0DDCC.toolTip = Kondenzátor ## Action ### URL LinkBehaviour_CC99B273_DB9D_4675_41A3_E669480A7FE2.source = https://tractebel-engie.com/en/locations/europe/czech-republic LinkBehaviour_DBCF4AFB_C158_ADD3_4137_D0E1CE6A0E12.source = https://www.7.cz/cz/